• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som fått erbjudande med lösenkrav via marginalen

H

Hoppas

Gäst
Poäng: 0
Hej
Har blivit erbjuden lån på 175000:- via lendo hos marginalen bank med lösenkrav. Sökte 210 och dessa var de enda som nappade då jag hade uc betyg på 13, 17ff och högt underskott.
Till min fråga: någon som fått erbjudande med lösenkrav via marginalen och kan beskriva för mig hur det hela med lösen av lånen går till samt om det varit lång handläggning?
Tackar så mycket på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hej
Har blivit erbjuden lån på 175000:- via lendo hos marginalen bank med lösenkrav. Sökte 210 och dessa var de enda som nappade då jag hade uc betyg på 13, 17ff och högt underskott.
Till min fråga: någon som fått erbjudande med lösenkrav via marginalen och kan beskriva för mig hur det hela med lösen av lånen går till samt om det varit lång handläggning?
Tackar så mycket på förhand!
Hir mycket är högt underskott?
 
H

Hoppas

Gäst
Poäng: 0
om det är viktigt så var underskottet ifjol 170000:- på en årsinkomst på 510000:-
 
H

Hoppas

Gäst
Poäng: 0
Tack för svar. Ja, det har jag koll på men nu var det inte mitt uc betyg jag ställde frågan om. Har ni någon gång fått lån hos marginalen via lendo med lösenkrav? Mest nyfiken på det.
Räntan på det erbjudande jag fått är 11,4% vilket inte är jättebra men med min uc och underskott och allt så är det väl okej?
En till sak jag undrar över är om marginalen löser kreditskulder, som givetvis syns på uc?
 

Jason_sthlm

Viktig medlem
Poäng: 276
Blev medlem
11 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
105
Poäng
276
Du får hem ett skuldebrev som du signerar och skickar tillbaka tillsammans med det medföljande betalningsuppdraget där du skriver vilka skulder och belopp du vill att de ska lösa. Tillsammans med detta, eller via mail, skickar du den senaste faktura du har fått av respektive långivare. Handläggningstid på 5-10 bankdagar där det övre spannet ska vara en reservation för undantag vid överbelastning. Krediter löser de så länge de är med på UC.
 
H

Hoppas

Gäst
Poäng: 0
stort tack för senaste svaret. Då vet jag mer, skönt!
Jag har dock nån kredit som jag ej får avi på, hur gör man då? Kan man ange ett kreditkorts kontonummer som dom kan betala in på? Typ mitt kreditutrymme på min hemmabank, det dras varje månad från lönekontot bara.
 

Jason_sthlm

Viktig medlem
Poäng: 276
Blev medlem
11 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
105
Poäng
276
stort tack för senaste svaret. Då vet jag mer, skönt!
Jag har dock nån kredit som jag ej får avi på, hur gör man då? Kan man ange ett kreditkorts kontonummer som dom kan betala in på? Typ mitt kreditutrymme på min hemmabank, det dras varje månad från lönekontot bara.

Skaka fram en elektronisk faktura och ta printscreen på eller logga in i internetbanken där du har kortet, printscreen där persnr, kundnummer, total skuld och långivare står med. Detta brukar banker nöja sig med :)
 
H

Hoppas

Gäst
Poäng: 0
Vet du om du fick något mail från marginalen innan skuldebrevet kom i brevlådan? Godkände via lendo igår och enligt meddelandet där så ska det dyka upp ett mail från marginalen med avtal osv sen att det även skickas hem då. Har inte fått något mail ännu.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Vet du om du fick något mail från marginalen innan skuldebrevet kom i brevlådan? Godkände via lendo igår och enligt meddelandet där så ska det dyka upp ett mail från marginalen med avtal osv sen att det även skickas hem då. Har inte fått något mail ännu.
Jag fick aldrig ett mail då jag fick erbjudande på marginalen med lösenkrav. Dem skicka hem skuldebrevet i brevlådan...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp